Kategoria A2 prawa jazdy uprawnia do kierowania
- Motocyklem wyposażonym w silnik spalinowy o mocy nieprzekraczającej 35kW; motocyklem który powinien posiadać stosunek mocy do masy własnej nieprzekraczający 0,2kW/kg.
- W grę wchodzi również prowadzenie zespołu pojazdów z przyczepą (nie może ona ważyć więcej niż masa własna motocykla i 100 kg);
- Kategoria A2 uprawnia również do kierowania lekkimi czterokołowcami (masa do 350 kg).
Wymagania dla kategorii A2
- Osiągnięcie wymaganego wieku – 18 lat (kurs można rozpocząć najwcześniej 3 miesiące przed osiągnięciem wymaganego wieku, jednak do egzaminu teoretycznego można podejść nie wcześniej niż 1 miesiąc przed kwalifikowanym wiekiem).
- W przypadku gdy Kursant posiada prawo jazdy kategorii „A1” dodatkowo zwolniony jest ze zdawania egzaminu teoretycznego w WORD.
- Posiadanie zgody rodzica lub opiekuna prawnego KLIKNIJ
- Założenie Profilu Kandydata na Kierowcę (PKK); KLIKNIJ
Pojazd
- Dla kategorii A2 posiadamy pojazd SUZUKI SFV 650 GLADIUS. Jest to dwucylindrowy silnik w układzie V zasilany wtryskiem paliwa. Dla kategorii A2 silnik jest „zdławiony” do mocy 35kW.
- Motocykl jest nowy i profesjonalnie przystosowany do nauki jazdy poprzez zamontowanie specjalistycznych gmoli chroniących twoje nogi (kolana) przed przygnieceniem w razie wypadku. Motocykl „na mokro” (czyli z płynem eksploatacyjnym w ilościach nominalnych) waży ponad 200 kg, a więc jest to już masa nad którą trzeba umieć zapanować. Oczywiście na wyposażeniu posiada ABS tak aby zminimalizować ryzyko niebezpiecznych sytuacji drogowych w przypadku konieczności hamowania awaryjnego. Oprócz tego jego silnik (jak w typowej V-ce) brzmi wspaniale i nasi kursanci jego brzmienie bardzo sobie chwalą – zwłaszcza w ruchu miejskim, który dostarcza wielu niezapomnianych doznań.
- Naturalnie identyczna maszyna jest dla potrzeb kategorii A2 w WORD, więc problem innego sprzętu na kursie, a innego na egzaminie nie występuje. U nas kurs na kat. A2 jest w całości na „Gladiusie” tak i plac manewrowy jak i ruch miejski. Nie otrzymasz innego, tańszego motocykla na miasto (takiego, który spełnia wymogi na kat. A2), a na plac nie zdławionego Gladiusa który wykorzystywany jest pod kategorię A. Z prostej przyczyny posiadamy dwie sztuki Suzuki Gladius: jeden zdławiony (dla potrzeb kategorii A2) i jeden o mocy nominalnej (dla potrzeb kat. A).
Instruktorzy
- Część praktyczną prowadzą doświadczeni instruktorzy z wieloletnim stażem w zawodzie. Ponadto nasi instruktorzy są od wielu lat czynnymi motocyklistami, co powoduje, że tematyka i specyfikacja poruszania się pojazdami jednośladowymi po drogach publicznych nie jest im obca.
- Jeżeli życzycie sobie profesjonalnego przygotowania do egzaminu, a także samodzielnego radzenia sobie w ruchu ulicznym to jesteśmy w stanie sprostać Waszym oczekiwaniom.
- Oczywiście w trakcie jazd szkoleniowych Instruktor jedzie za nami tylko i wyłącznie motocyklem (nigdy samochodem). Pozwala to na bezpośrednią obserwację (z bliska) ewentualnych błędów popełnionych przez kursanta i ich korektę na bieżąco lub w wyniku omówienia na placu manewrowym. Poza tym oprócz tego, że Instruktor z tyłu na swoim motocyklu dodaje „otuchy” swoją obecnością to tak w ogóle szkolenie „na dwa motocykle” jest po prostu fajne i przyjemne zarówno dla instruktora jak i kursanta. Kiedy stoimy na czerwonym świetle, można wymienić uśmiech i wesprzeć dobrym słowem kursanta i zapewnić go, że przeżyje (🙂) oraz, że będzie dobrze 🙂
- Poza tym, że Instruktor z tyłu na swoim motocyklu dodaje „otuchy” swoją obecnością. Tak w ogóle szkolenie „na dwa motocykle” jest po prostu fajne i przyjemne zarówno dla instruktora jak i kursanta. Kiedy stoimy na czerwonym świetle, można wymienić uśmiech i wesprzeć dobrym słowem kursanta i zapewnić go, że przeżyje ( 🙂 ) oraz, że będzie dobrze 🙂
- Kiedy za kilka lat wyminiesz się ze swoim Instruktorem, pomachasz mu ręką, będzie mu bardzo miło, że pozdrowił go kolejny kursant, który zasilił „zacne grono motocyklistów” 🙂
Teoria
- W przypadku kursów motocyklowych, aby zminimalizować czas trwania kursu, kursantów najpierw wysyłamy na egzamin teoretyczny do WORDu. Kursant koniecznie wcześniej musi wyrobić numer PKK.
- Oczywiście zapewnimy materiały do samodzielnej nauki, dostęp do aktualnej bazy pytań, a dla tych co bardziej ambitnych, oferujemy możliwość uczęszczania na zajęcia teoretyczne organizowane u nas raz w miesiącu (kurs dla kat. B, trwający 2 tygodnie – kurs ten obejmuje w 90% te same zagadnienia co w przypadku kategorii A2).
- Obowiązkowo będziesz musiał zaliczyć 1 spotkanie dotyczące zagadnień z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Zajęcia są prowadzone przez czynnego ratownika pogotowia ratunkowego. Zajęcia można zaliczyć w czasie trwania kursu praktycznego.
Praktyka
- Druga część kursu na prawo jazdy kat. A2 obejmuje 20 godzin jazd (60’). Dodatkowo ośrodek w ramach kursu daje gratisową 1 godzinę, która przeznaczona jest egzamin wewnętrzny.
- Część praktyczna, czyli tzw „jazdy” wykonywana jest na placu manewrowym i w ruchu miejskim. Oczywiście nim na miasto wyjedziemy rozpoczynamy od placu manewrowego w celu poznania niezbędnych zagadnień związanych z kierowaniem motocyklem i fizyką tej jazdy.
- Na placu nauczymy Was ruszać, hamować, zmieniać biegi, zatrzymywać oraz wykonywać inne podstawowe manewry. Opanowanie tych zagadnień pozwoli ruszyć na miasto i zapoznać się ze specyfiką poruszania się w ruchu miejskim.
- Instruktor będzie jechał za Wami zawsze motocyklem, a łączność kursant-instruktor zapewni profesjonalny sprzęt będący na wyposażeniu ośrodka. Po zakończeniu jazd i pozytywnym wyniku egzaminu wewnętrznego będziecie mogli zgłosić się do egzaminu państwowego w WORD.
- Niezbędnym elementem na jazdach jest kask (z odpowiednią homologacją CE) i rękawice motocyklowe. Tę sprawę pozostawiamy w Waszych rękach z uwagi kwestie higieniczne – jednak jeśli faktycznie nie jesteście w stanie zorganizować sobie kasku na jazdy, możesz na nas liczyć – udostępnimy go Wam (weźcie tylko kominiarkę). Z naszej strony zapewniamy ochraniacze, system komunikacji, jak i odpowiednie oznakowanie kamizelki. Jeśli posiadacie jeszcze inne elementy garderoby motocyklowej, zabierzcie ją śmiało. Bezpieczeństwo to podstawa!
- Zajrzycie tutaj jeśli chcecie się dobrze przygotować na swoje pierwsze jazdy motocyklem.